Bases de l'oferta pública d'ocupació de l'Institut d'Assistència Sanitària i de convocatòria de selecció per a la seva cobertura

Benvolguts/des,

Us informem de les bases de l'oferta pública d'ocupació de l'Institut d'Assistència Sanitària i de convocatòria de selecció per a la seva cobertura.

1.     OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

De conformitat amb allò establert a la llei 3/2017, de 27 de juny, de Pressupostos Generals per l’Estat de 2017, l’ Institut Assistència Sanitària (IAS) procedeix a la publicació de la seva Oferta Pública d’Ocupació corresponent a l’exercici 2017 i que consisteix en la convocatòria per a la cobertura definitiva de les següents places de facultatius especialistes que es detallen.

La resolució de la convocatòria d’aquesta Oferta Pública d'Ocupació comportarà el cessament del personal interí corresponent.

2.     TIPUS DE CONVOCATÒRIA

Concurs de mèrits i superació de proves competencials per a la cobertura de 44 llocs de treball de Facultatiu/va especialista amb contracte laboral fix i a jornada completa.

3.     DENOMINACIÓ DELS LLOCS DE TREBALL

44 places de Facultatiu/va especialista (Grup professional 1. Personal assistencial, titulat de grau superior), així distribuïdes:

Atenció Especialitzada (Hospital Santa Caterina)

Places

Especialitat requerida

Professional contractat per vacant

3

Cirurgia ortopèdica i traumatologia

4318, 4208, 4474

4

Obstetrícia i ginecologia

4121, 4229, 3752, 3679

1

Pneumologia

2937

5

Pediatria

1034, 2916, 3713, 1218, 4822

2

Otorinolaringologia

3212, 4747

2

Cirurgia

3384, 4386

 

 

Atenció Especialitzada (Hospital Santa Caterina)

Places

Especialitat requerida

Professional contractat per vacant

2

Digestiu

3917, 4024

1

Cardiologia

4305

2

Anestesiologia i reanimació

4329, 4508

1

Anatomia Patològica

4642

1

Al·lergologia

4692

1

Medicina Interna

2091

Urgències

SEM

Places

Especialitat requerida

Professional contractat per vacant

3

Medicina familiar i comunitària, Medicina Interna o Medicina Intensiva

4792, 4327, 4033

Atenció Tercers

Places

Especialitat requerida

Professional contractat per vacant

1

Medicina familiar i comunitària o Cirurgia ortopèdica i traumatologia

3314

Atenció Primària

Places

Especialitat requerida

Professional contractat per vacant

13

Medicina familiar i comunitària

3343, 3878, 3218, 4165, 4492, 4646, 4673, 4825, 2661, 2921, 4328, 4501, 2556

Sociosanitari

Places

Especialitat requerida

Professional contractat per vacant

1

Medicina familiar i comunitària, Medicina Interna o Geriatria

3183

 

1

Rehabilitació

4634

 

4.     FUNCIONS

Seran aquelles assenyalades per raó de la titulació necessària per al seu desenvolupament.

5.     CONDICIONS DEL LLOC DE TREBALL

Les condicions establertes en el I Conveni col·lectiu de treball dels hospitals d’aguts, centres d’atenció primària, centres sociosanitaris i centres de salut mental, concertats amb el Servei Català de la Salut.

6.     PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I REQUISITS D’ACCÉS A LA CONVOCATÒRIA

El termini de presentació de candidatures i documentació serà d’un mes (en els termes de l’article 30.4 de la llei 39/2015 del PACAP), a comptar des de l’endemà de la publicació de l’oferta publicada al DOGC.

La persona interessada a participar en la convocatòria haurà de:

•       Fer la inscripció de participació via telemàtica a convocatoriesrrhh@ias.cat, adjuntant la documentació requerida (en format PDF).
•       Abonar la quantitat establerta de 53,25 €, per a Titulats de Grau Superior Assistencials en concepte de taxa per drets d'inscripció.
•       Exempcions: Són exempts de la taxa, amb la justificació documental prèvia de la seva situació, els subjectes passius en situació de desocupació que no percebin cap prestació econòmica i les que acreditin una discapacitat superior o igual al 33%.
•       Bonificacions, amb justificació documental de cada situació:

o   Per sol·licitud i pagament telemàtic: 20% (a abonar 42,6 €)
o   Persones membres de famílies nombroses de categoria general o monoparentals: 30% (a abonar 37,28 €). Si es fa amb pagament telemàtic: 29,82 €
o   Persones membres de famílies nombroses de categoria especial: 50% (a abonar 26.63 €). Si es fa amb pagament telemàtic: 21,30 €

•       El pagament s'haurà de fer mitjançant transferència bancària al compte CAIXABANK ES39 2100 8101 9521 0031 4611 i, en el concepte de la transferència, s'haurà d'indicar el nom, cognoms i DNI/NIE de la persona aspirant. En el cas que la persona no s'hagi identificat tal com s'indica, el pagament no es considerarà vàlid. El resguard d'haver efectuat aquest pagament s'haurà de lliurar juntament amb la documentació acreditativa. El no pagament, el pagament incomplet o la no acreditació de l’exempció determinen l’exclusió de la persona del procés.

Aquesta inscripció és voluntària, i s’entendrà que la persona candidata compleix totes les condicions referides a continuació.
Serà motiu d’exclusió incomplir algun dels següents requisits (les condicions 8 i 9 caldrà que les acreditin únicament els candidats que siguin proposats per ocupar un dels llocs de treball contemplats en aquestes bases):

1.      Pertànyer a qualsevol dels estats membres de la Unió Europea i posseir suficients coneixements de català i castellà per poder exercir adequadament les funcions del lloc de treball.
2.      En el cas de ser ciutadà extracomunitari, a més dels requisits d'idiomes anteriors, s'haurà de comptar amb el permís de treball corresponent i la resta d'autoritzacions específiques que li afectin segons el cas.
3.      No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, i no trobar-se en situació d'inhabilitació absoluta o especial per exercir ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial.
4.      En cas d'exercir una altra activitat pública o privada, disposar de la preceptiva autorització prèvia de compatibilitat. En cas de resultar seleccionat en aquesta convocatòria, i si es troba sota alguna causa d'incompatibilitat de les previstes legalment per poder prestar serveis laborals a l’IAS, abans de formalitzar el corresponent contracte de treball haurà de procedir a la seva resolució o a sol·licitar la prèvia autorització de compatibilitat.
5.      Tenir la titulació acadèmica oficial i, de ser no espanyola, degudament homologada per exercir a l’Estat Espanyol.
6.      Trobar-se col·legiat i al corrent del pagament de quotes i de l'assegurança de responsabilitat.
7.      En cas de no posseir la nacionalitat espanyola: declaració jurada de no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent, ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent, que impedeixi, en l'Estat de procedència de la persona aspirant, l'accés a l'ocupació pública.
8.      Declaració responsable o presentar certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals de no haver estat condemnat per sentència ferma per delictes contra la llibertat i indemnitat sexual i una autorització expressa per comprovar la veracitat de la declaració, d'acord a la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor.
9.      Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per desenvolupament de les funcions del lloc de treball.
10.    Estar en possessió de:

•     Títol de Llicenciat/da o Grau en Medicina i Cirurgia.
•     Títol de l’especialitat del lloc convocat.

7.     PROCÉS DE SELECCIÓ

                  Prèviament al procés de selecció es procedirà a:

1.   Comprovació del compliment dels requisits imprescindibles: Criteri de valoració: ADMÈS – EXCLÒS. En aquest punt quedaran exclosos aquells currículums que no compleixin els requisits imprescindibles. Es publicarà la relació d’admesos i exclosos en el tauler d’anuncis de Recursos Humans, a la web corporativa i a la intranet de l’IAS.
2.   Prova de català oral i escrita: Només per aquells candidats que no acreditin estar en possessió del nivell de català corresponent a la categoria professional corresponent. Aquesta prova tindrà la qualificació d’APTE/NO APTE. Els aspirants que no la superin quedaran eliminats del procés de selecció. Es publicarà la relació d’aptes i no aptes en el tauler d’anuncis de Recursos Humans, a la web corporativa i a la intranet de l’IAS.

                   El procés de selecció pròpiament dit constarà d’una fase de concurs i d’una d’oposició.

1.      FASE DE CONCURS

Es valorarà:

a.    Experiència professional (25% del total):

•    Experiència professional acreditada en l’especialitat requerida per al lloc de treball convocat.
•    En el cas de l’especialitat de medicina familiar i comunitària i medicina interna, es valorarà l’experiència específica requerida en cada àmbit, servei o unitat.

b.    Mèrits curriculars i Qüestionari de Competències Professionals (25% del total):

•     Els mèrits acadèmics així com aquells de recerca, docència i formació contínua.
•     Qüestionari de Competències Professionals:

-      Competències corporatives: Compromís amb la institució, excel·lència i qualitat, orientació a l’usuari i treball en equip.
-      Competències específiques: Comunicació i influència, recerca d’informació, innovació i formació, presa de decisions, organització i planificació.
-      Competències personals: Autocontrol i estabilitat emocional, confiança i segureta en si mateix i resistència a l’adversitat.

2.      FASE D’OPOSICIÓ

Es valorarà:

a.   Prova de coneixements (25% del total):

Presentació d’un cas clínic relacionat amb l’especialitat. Aquesta prova és eliminatòria i els aspirants que no la superin quedaran exclosos del procés de selecció.

b.  Entrevista personal (25% del total):

Valoració de l'adequació curricular al lloc de treball i de les competències personals.

3.     PUBLICACIÓ DE RESULTATS I FINALITZACIÓ DEL PROCÉS

3.a. Resultats

Després de publicar la convocatòria, i una vegada finalitzat el termini de presentació de candidatures i efectuades les corresponents comprovacions (fase prèvia de procés de selecció), la Direcció de Recursos Humans publicarà el llistat provisional dels aspirants admesos i exclosos, al tauler d’anuncis de Recursos Humans, a la web corporativa i a la intranet de l’IAS, indicant el motiu d’exclusió en cada cas.

Els aspirants exclosos disposaran de 5 dies hàbils, comptats a partir del dia següent a la data de publicació de la l'esmentada llista, per presentar les esmenes, al·legacions i/o reclamacions que desitgin.

Finalitzada aquesta fase prèvia, els candidats admesos passaran a la FASE DE CONCURS, on es valorarà l’experiència professional, els mèrits curriculars i se’ls assenyalarà el lloc, la data i l’hora per a realitzar el Qüestionari de Competències Professionals.

Un cop obtinguts els resultats d’aquesta fase, es publicarà la relació provisional amb els resultats obtinguts per cada aspirant, abans de la FASE D’OPOSICIÓ, així com el lloc, la data i l’hora on hauran de personar-se per a la presentació del cas clínic i per a la realització de l’entrevista personal.

Fetes aquestes proves i amb els resultats obtinguts, es publicarà la llista definitiva dels aspirants amb les puntuacions finals i les persones que guanyen la convocatòria.

3.b. Finalització

L’aspirant, si s’escau, haurà de superar un examen mèdic com a condició prèvia a la formalització del contracte. En el cas que el resultat sigui NO ADEQUAT/NO APTE per al normal exercici de les seves funcions, no es podrà adjudicar cap lloc de treball al candidat.

En el moment de comunicar a l’aspirant que ha estat seleccionat, se li informarà, si s’escau, del reconeixement mèdic, la data de signatura del contracte i la data d’incorporació efectiva a partir de la qual tindrà dret a les retribucions corresponents al lloc de treball objecte del concurs de mèrits.

De forma prèvia haurà d’aportar la documentació que acrediti els requisits d’accés que no hagués aportat abans així com la documentació original que se li demani. La no presentació de la documentació transcorreguts 10 dies hàbils de la data fitxada per la incorporació suposarà el decaïment del dret a ocupar la plaça que, en el seu cas, podrà ser ocupada pel següent candidat classificat o bé ser novament convocada.

Aquest termini de deu dies serà ampliable fins al mínim legal de preavís per al supòsit que el professional treballés a una altra entitat o empresa, a comptar des de la data en que li ha estat notificat el resultat definitiu de la convocatòria.

4.     RECURS

Les persones interessades podran interposar recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que resolgui la convocatòria en el termini d’un mes a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació o, directament, recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació.

Contra els actes de tràmit, els aspirants podran formular, durant el procés selectiu, totes les al·legacions que estimin pertinents per a la seva consideració, en el moment de fer-se pública la resolució final del procés selectiu, amb els terminis contemplats en aquestes bases.

5.     PROTECCIÓ DE DADES

Les dades personals que facilitin les persones aspirants seran tractades per l’IAS amb la finalitat de gestionar els processos de selecció objecte d’aquesta convocatòria i d’informar de futures ofertes laborals, finalitzada la qual serà destruïda.

Els candidats podran exercir els seus drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, reconeguts a la Llei Orgànica 15/1999, de Protecció de Dades de Caràcter Personal (LOPD), dirigint-se per escrit a la següent adreça electrònica: convocatoriesrrhh@ias.cat

6.     TRIBUNAL AVALUADOR

El tribunal actuarà en plena autonomia funcional i vetllarà per la legalitat del procediment i l’objectivitat en les seves actuacions, amb imparcialitat, professionalitat, objectivitat, agilitat, eficàcia i transparència.
El tribunal avaluador tindrà la següent composició, que podrà ser delegable:

•       President: Dr. Joaquim Casanovas Lax, Gerent. Substitut: Persona en qui delegui.
•       Vocals:

-      Dr. Josep Costa Borrat, Director de Centre. Substitut: Persona en qui delegui.
-      Dra. Sara Rodríguez Requejo, Directora d’Atenció Primària o persona en qui delegui.
-      Sra. Teresa Vilalta Altés, Directora Assistencial del Sociosanitari o persona en qui delegui.
-      Sr. Xavier Sanllehí Brunet, Director de Recursos Humans o persona en qui delegui.
-      L’assistència dels vocals a les diferents fases del procés de selecció, anirà en funció dels candidats avaluats.

•       Tècnic assessor: Sra. Anna Buil Plana, Responsable de l’Àrea de Selecció i Avaluació o persona en qui delegui (amb veu i sense vot).
•       Un representant legal dels treballadors (amb veu i sense vot).
•       Secretària: Sra. Maribel Garcia Tomàs, Administrativa de Recursos Humans o persona en qui delegui (sense veu ni vot).

El tribunal podrà sol·licitar la incorporació d’assessors especialistes, amb veu però sense vot, per col·laborar en la realització de les proves que considerin, que es limitaran a prestar col·laboració en les seves especialitats tècniques.

Així mateix, el tribunal podrà sol·licitar l’assessorament de persones expertes en matèria lingüística, les quals hauran de col·laborar amb la persona nomenada per assessorar el tribunal en la valoració de la prova de coneixements de la llengua catalana.

7.     PRINCIPIS REGULADORS DEL PROCÉS

7.a. Publicitat

L'anunci d'aquesta convocatòria es publicarà al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. Aquest anunci, juntament amb tota la documentació corresponent a la convocatòria, es publicarà al tauler d’anuncis de Recursos Humans, a la intranet i al web corporatiu.

7.b. Igualtat d'oportunitats entre dones i homes

La present convocatòria tindrà en compte el principi d’igualtat de tracte entre homes i dones en referència a l’accés a l’ocupació, d’acord amb l’article 14 de la Constitució Espanyola i la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre homes i dones.

7.c. Igualtat d’oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal.

D’acord amb el que preveu l’article 42.2 del Reial Decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei general dels drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, es reserva un 7% de places en les convocatòries d’ocupació publica per tal de ser cobertes entre persones amb discapacitat, considerant com a tals les definides a l’apartat 2 de l’article 1 de la Llei 51/2003, de 2 de desembre, d’igualtat d’oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, sempre que superin el procés selectiu i acreditin la seva discapacitat i la compatibilitat amb l’acompliment de les tasques. Aquesta acreditació s'haurà de realitzar abans de la finalització del termini per a la presentació de candidatures i mitjançant un dictamen vinculant relatiu a les condicions psíquiques, físiques o sensorials de l'aspirant, que hagi estat expedit pel corresponent equip multiprofessional, depenent del Departament d’Acció Social i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya.

8.     DADES DE CONTACTE

Per realitzar qualsevol consulta, es podrà fer via:

•       Telemàtica: Enviant un correu electrònic a convocatoriesrrhh@ias.cat indicant en l’assumpte del correu el número de referència de la convocatòria, i en el cos del missatge els dubtes i les dades de contacte.
•       Telefònica: Àrea de Selecció i Avaluació del Departament de Recursos Humans: 972182571.

Salt, 15 de desembre de 2017

IASGIRONA
Divendres, 15 Desembre 2017